سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارمزد بزرگ سوادکوه

hee355

 

 

برای ثابت نگه داشتن وزن، از گیاهان کاهش دهنده کلسترول استفاده کنید. البته ناگفته نماند، علاوه بر مصرف گیاهان، اتخاذ یک برنامه غذایی کم چرب نیز مهم است.

یونجه: مصرف این گیاه به علت سرشار بودن از پروتئین، کلسیم و ویتامین E بسیار سودمند است.ماده شیمیایی موجود در دانه های این گیاه مانع از جذب کلسترول در بدن می شود. به نقل از سایت «CNN»، یونجه مانع از رسوب چربی در سرخرگ ها می شود. افراط در مصرف این گیاه عوارض جانبی دارد و باعث آسیب دیدن گلبول های قرمز می شود.

برگ کنگر فرنگی: این گیاه بیش از هزار سال است که کشت می شود. از برگ های آن برای تولید مکمل های غذایی استفاده می شود. ترکیبات موجود در این برگ ها برای تولید صفرا و بهبود عملکرد کلیه مفید است. برگ این گیاه کلسترول را کاهش می دهد.

گشنیز: گیاه بومی اروپا، آسیا و شمال آفریقاست و تمام قسمت های این گیاه قابل خوردن است. این گیاه 4 هزار ساله یکی از قدیمی ترین گیاهان است. دانه های آن کاهش دهنده کلسترول و تری گلیسیرید است. گشنیز، تولید صفرا را در کبد تنظیم و کلسترول را از بدن دفع می کند.

سیر: سیر جزو گیاهان کاهش دهنده کلسترول است که به صورت خام یا پخته مصرف می شود. این گیاه علاوه بر کاهش کلسترول، فشار خون را نیز پایین می آورد.

اسفرزه: این گیاه بومی اروپا و هند است و به دفع آب اضافه بدن کمک می کند و باعث منظم شدن عملکرد سیستم گوارشی می شود. فیبر غذایی موجود در آن، کلسترول و میزان قند خون را نیز کاهش می دهد.


[ یکشنبه 92/2/22 ] [ 12:8 عصر ] [ مرتضی قدمی ] [ نظر ]

hee362

 

مطالعات انجام شده توسط محققان دانمارکی نشان داد که گیاه زنجبیل در کنترل و بهبود سردردهای میگرنی نقش بسزایی ایفا می کند. این محققان پی بردند که اثر زنجبیل در پیشگیری و کنترل میگرن معادل داروهای مسکن شیمیایی می باشد.

گیاه زنجبیل از سال ها قبل و در طب سنتی دارای کاربردهای درمانی متعدد از جمله رفع تهوع بوده است.
مطالعه اخیر نشان داد که زنجبیل به کنترل واکنش های التهابی و درد کمک کرده و سردردهای میگرنی را بهبود می بخشد.
متخصصان توصیه می کنند با شروع علایم میگرن، در حدود یک سوم قاشق مرباخوری پودر زنجبیل (معادل 500 تا 600 میلی گرم) را در آب گرم ریخته و بنوشید. همچنین می توان از زنجبیل تازه در رژیم غذایی روزانه استفاده نمود.


[ یکشنبه 92/2/22 ] [ 12:5 عصر ] [ مرتضی قدمی ] [ نظر ]

بزرگترین ساعت کوکویی دنیا

“ریچارد پیم” با سن زیادی که دارد اما توانسته برزگترین ساعت کوکویی دنیا بسازد که به غیر از صدا دادن از ویژگی های بسیار جالبی نیز بهره می برد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، “کوکو-کوکو” آشناترین صدای ساعت در تمام دنیا است چرا که از همان روزهای اولی همه با همین صدا از خواب بیدار شده اند و پس از آن نیز در بسیاری از انیمیشن وفیلم ها از این صدا استفاده شده است.

یک پیرمرد انگلیسی که این صدای ساعت را بسیار دوست داشته است دست به کاری جالب زده است. او پس از 3 سال تلاش توانست بزرگترین ساعت کوکویی دنیا را بسازد. این ساعت دقیقا به اندازه یک خانه واقعی وسعت دارد.

 g92-2-183

 

“ریچارد پیم” این ساعت 8 متری را طراحی و به تنهایی ساخته است که به درستی کار می کند. اندازه پرنده ای که در بالای ساعت قرار دارد به تنهایی نزدیک به 1متر و نیم است که هر ساعت از اتاق خود خارج می شود و ساعت را با تعداد کوکوهایی که می گوید مشخص می کند.

برای راه انداختن یک همچنین ساعتی نیاز به یک انرژی بسیار زیاد است که نمی توان از طریق برق آن را تامین کرد به همین علت آقای پیم آب را به عنوان منبع اصلی انرژی انتخاب کرده است.

 g92-2-184

وی با توجه به درسی که در مورد سیالات خوانده است توانسته آب را به محلی مشخص هدایت کرده آن را به بخار تبدیل کند سپس این بخار آب به انرژِی لازم برای کار ساعت تبدیل می شود. این ساعت برای او نزدیک به 20 هزار پوند خرج داشته است.


[ یکشنبه 92/2/22 ] [ 11:55 صبح ] [ مرتضی قدمی ] [ نظر ]

 

ازمرحوم نادر ابراهیمی چند کتاب خوانده ام .
چند خط زیر را که از کتاب ابوالمشاغل او انتخاب کرده ام به نظرم یکی از بهترینِ نوشته های اوست.

Description: nader.jpg
روزی، در مجلس ختمی، مرد متین و موقری که در کنارم نشسته بود و قطره اشکی هم در چشم داشت، آهسته به من گفت: آیا آن مرحوم را از نزدیک می شناختید؟
 
گفتم: خیر قربان! خویشِ دور بنده بوده و به اصرار خانواده آمده ام، تا متقابلا، در روز ختم من، خویشان خویش، به اصرار خانواده بیایند.
حرفم را نشنید، چرا که می خواست حرفش را بزند. پس گفت: بله... خدا رحمتش کند! چه خوب آمد و چه خوب رفت. آزارش به یک مورچه هم نرسید. زخمی هم به هیچکس نزد. حرف تندی هم به هیچکس نگفت. اسباب رنجش خاطر هیچکس را فراهم نیاورد. هیچکس از او هیچ گله و شکایتی نداشت. دوست و دشمن از او راضی بودند و به او احترام می گذاشتند... حقیقتا چه خوب آمد و چه خوب رفت...
 
گفتم: این، به راستی که بیشرمانه زیستن است و بیشرمانه مردن.
با این صفات خالی از صفت که جنابعالی برای ایشان بر شمردید، نمی آمد و نمی رفت خیلی آسوده تر بود، چرا که هفتاد سال به ناحق و به حرام، نان کسانی را خورد که به خاطر حقیقت می جنگند و زخم می زنند و می سوزانند و می سوزند و می رنجانند و رنج می کشند... و این بیچاره ها که با دشمن، دشمنی می کنند و با دوست دوستی، دائما گرسنه اند و تشنه، چرا که آب و نان شان را همین کسانی خورده اند و می خورند که زندگی را "بیشرمانه مردن" تعریف می کنند.
 
آخر آدمی که در طول هفتاد سال عمر، آزارش به یک مدیر کلّ دزد  منحرف، به آدم بدکار هرزه، به یک چاقو کش باج بگیر محله هم نرسیده، چه جور جانوری است؟ آدمی که در طول هفتاد سال، حتی یک شکنجه گر را از خود نرنجانده و توی گوش یک خبرچین خودفروش نزده است، با چنگ و دندان به جنگ یک رباخوار کلاه بردار نرفته، پسِ گردن یک گران فروش متقلب نزده، و تفی بزرگ به صورت یک سیاستمدار خودباخته ی وابسته به اجنبی نینداخته، با کدام تعریفِ آدمیت و انسانیت تطبیق می کندو به چه درد این دنیا می خورد؟
آقا ی محترم!ما نیامده ایم که بود و نبودمان هیچ تاثیری بر جامعه بر تاریخ، بر زندگی و بر آینده نداشته باشد. ما آمده ایم که با دشمنان آزادی دشمنی کنیم و برنجانیم شان، و همدوش مردان با ایمان تفنگ برداریم و سنگر بسازیم، و همپای آدمهای عاشق، به خاطر اصالت و صداقت عشق بجنگیم.
 
ما آمده ایم  که با حضورمان، جهان را دگرگون کنیم، نیامده ایم تا پس از مرگمان بگویند: از کرم خاکی هم بی آزارتر بود و از گاو مظلومتر، ما باید وجودمان و نفس کشیدنمان، و راه رفتنمان، و نگاه کردنمان،و لبخند زدنمان هم مانند تیغ به چشم و گلوی بدکاران و ستمگران برود...
 
ما نیامده ایم فقط به خاطر آنکه همچون گوسفندی زندگی کرده باشیم که پس از مرگمان، گرگ و چوپان و سگ گله، هر سه ستایشمان کنند...
 
گمان می کنم که آن آقا خیلی وقت بود که از کنارم رفته بود، و شاید من هم، فقط در دل خویش سخن می گفتم تا مبادا یکی از خویشاوندان خوب را چنان برنجانم که در مجلس ختمم حضور به هم نرساند
Description: cid:1.13113713@web125202.mail.ne1.yahoo.com

[ چهارشنبه 92/2/18 ] [ 3:10 عصر ] [ مرتضی قدمی ] [ نظر ]

                    یاد و خاطره قافله سالار معلمان شهید
فیلسوف فرزانه آیت الله مرتضی مطهری (ره) و روز معلم گرامی و جاودانه باد

اس ام اس تبریک روز معلم, اس ام اس مخصوص روز معلم

 



[ چهارشنبه 92/2/11 ] [ 8:30 صبح ] [ مرتضی قدمی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

لینک دوستان
برچسب‌ ها
امکانات وب